Sunday 28 December 2014



U susret novoj godini - SERBIAN LANGUAGE FOR FOREIGNERS AND NATIVE SPEAKERS


U profesionalnom smislu, ova godina je bila neverovatno okrepljujuća i puna novih projekata. Želim da ih se ukratko svih prisetim i da podelim to sa vama, svojim čitaocima.

Početkom 2014. godine sam saznala za humani projekat koji je osmislila Olgica Andrić, sudski tumač za italijanski jezik i profesor portugalskog jezika iz Novog Sada i priključila mu se bez mnogo razmišljanja. Rad na ovom projektu mi je doneo novo iskustvo kao prevodiocu i kao čoveku. Pomoći nekome je neverovatno zadovoljstvo i o tome svi prevodioci grupe Prevodilačko srce pričaju i u potpunosti razumeju zašto nije teško raditi ponekad i do sitnih večernjih sati. Rad na ovom projektu nam je otvorio i put u medije, gde smo posebno zahvalni saradnji sa RTSom, B92, Večernjim novostima, Somborskim novinama, Al Jazeera Balkans i drugim sajtovima koji su promovisali naš rad kako bi što više onih kojima je pomoć neophodna došli do nas.



Ove godine sam pokrenula i ovaj blog. Ponosna sam na posete iz različitih zemalja širom sveta. Iskreno se nadam da su članci koje sam pisala pružili neku ideju i neku pomoć kolegama, učenicima i drugim ljudima koji su se našli na mom blogu. Za ovih osam meseci bilo je najviše čitalaca iz Srbije, Amerike i Francuske, a tu su i čitaoci iz Ukrajine, Poljske, Austrije, Bosne i Hercegovine, Indonezije, Brisela i Crne Gore. Najčitaniji članak je bio o časovima putem Skajpa. 



Minula godina je značajna i zbog toga što sam počela da radim i kao profesor srpskogjezika za strance, čemu na ovom blogu do sada nisam posvetila ni jednu reč niti tekst. To iskustvo je donelo interakciju sa ljudima različitih kultura, jezičkih mogućnosti, različitih profila što sve obogaćuje mene kao ličnost i stavlja na probu mene kao profesora jer je uvek potrebno naći pravo rešenje i pravi pristup za svakog učenika posebno. Svima koji uče srpski jezik sam posebno zahvalna jer putem njih mogu na nov način da doživim druge zemlje i kulture. 

Naravno, postoje i projekti u planu, započeti u ovoj godini, ali ipak ne bih izazivala sreću. Svima želim uspešniju godinu od one prethodne i veseliju, srećniju. 

Od sada na ovom blogu možete slati upite ne samo za časove za engleski jezik i prevode, već i za časove srpskog jezika i književnosti za strance i za izvorne govornike. Možete me kontaktirati putem formulara na blogu, možete komentarisati, izraziti svoje želje u vezi sa temom bloga. U svakom slučaju, drage volje ću odgovoriti na sva vaša pitanja. Prvi video u kućnoj izradi se odnosi na srpski jezik i čestitanje predstojećih praznika!

For Serbian language students: You can contact me via contact form on my blog. I will gladly answer any question. You may also ask me to write about any particular topic. Now take a look at this video about congratulating Christmas and New Year in English and Serbian.





 


No comments:

Post a Comment