Posao
stjuardese ili stjuarta je veoma primamljiv i zanimljiv, ali ima i svojih
poteškoća. Prva prepreka na putu do zaposlenja koju morate da savladate jeste
poznavanje stranog jezika, gde engleski jezik zauzima prvo mesto.
Tečno
govoriti engleski jezik je izričit zahtev. Osim toga, na intervjuima koji vas
očekuju, morate da poznajete terminologiju u vezi sa vašim budućim
opredeljenjem.
Ukoliko
se odlučite za usavršavanje jezika putem Skype-a, imate mogućnost da se
nastavnik u potpunosti posveti Vama i svim onim pitanjima koja bi Vam možda
bilo neprijatno da pitate. Imate direktan kontakt sa predavačem, a brzina
napredovanja zavisi od Vas i obično se brže dostigne željeni nivo znanja u
odnosu na grupni vid nastave.
Za
snalaženje na intervjuima i odgovaranje na pitanja, neophodno je znanje
najmanje na nivou B1. Sa tim znanjem možete lako završiti kurs od predviđenih
20 časova u trajanju od 60 minuta koji pokriva sve one oblasti o kojima će vas
pitati: snalaženje u hitnim situacijama, ophođenje prema putnicima, smeštanje i
obezbeđivanje putnika, pružanje prve pomoći.
Takođe,
postoje pitanja koja se sa velikom učestalošću pojavljuju na svim intervjuima usvim svetskim kompanijama. Neka od tih pitanja su
(komunikacija se, naravno, odvija na engleskom):
1. Predstavljanje i pričanje o
sebi. Ovde
imate puno mogućnosti, ali vodite računa da pričate samo o onim stvarima koje
idu Vama u prilog. Možete da se dotaknete porodice, obrazovanja, postignuća... i
naravno, za svaku oblast bi trebalo da koristite određeni opseg rečnika.
2. Zašto želite da budete deo kompanije?
Ovde postoji i mogućnost da Vas pitaju i zašto želite da se bavite baš ovim
poslom.S aspekta jezika, učite da govorite o svojim veštinama, načinu na koji
biste ih primenili. Takođe, imate mogćnost da pre intervjua istražite način
poslovanja kompanije i tome prilagodite svoje odgovore.
3. Gde se vidite za 5 godina? Kompanije
ovde proveravaju kakve su Vaše ambicije i da li se poklapaju sa njihovim
mogućnostima i planovima. Sa stanovišta jezika, ovde učite kako da se
izražavate o budućim planovima i namerama.
4. Koja je najteža situacija u kojoj ste se
našli? Na koji način se nosite sa stresom, na koji način i da li uspevate
da iskontrolišete emocije. Sa aspekta jezika, možemo pričati o različitim vrstama
osećanja, na koji način ih ispoljiti ili ne. Takođe, ovde možete da dobijete
praktičan zadatak, na primer, kako biste se obratili putniku koji se ružno
odnosi prema vašem kolegi. Komunikacija se ovde razvija u domenu nuđenja pomoći
i rešavanja konflikta - na koji način to činimo i kako se izvinjavamo.
5. Putnik je povređen, kako biste postupili.
Ovde su potrebni izrazi u vezi sa prvom pomoći, način na koji proveravate
stanje putnika, ophođenje putem telefona, davanje instrukcija.
U
poslednje vreme se pojavljuju kursevi za stjuardese, gde akcenat nije samo na
jeziku. Oni ne garantuju uspeh niti posao u avio-kompanijama. Ono što Vam u
velikoj meri garantuje uspeh je Vaše poznavanje jezika i snalaženje u
situacijama i zadacima koje Vam kompanija za koju se odlučite postavi.
Počnite na vreme! :)
Fotografija preuzeta sa http://worlds-crews.blogspot.com
No comments:
Post a Comment