Sunday 13 July 2014

First Certificate in English (B2) - iz ugla nastavnika i učenika



First Certificate in English - šta ona predstavlja, šta vam znači kada uspete da položite ispit i šta možete da očekujete na ispitu?
FCE je ispit srednjeg nivoa znanja po CEF (Common European Framework of Reference for Languages) i priznat od strane mnogih kompanija i fakulteta kao dokaz da se uspešno služite engleskim jezikom koji je u svakodnevnoj upotrebi, kako u pisanom obliku tako i u konverzaciji.

Na primer, u ovim kompanijama u Srbiji se zvanično prihvata diploma nivoa B2 (First Certificate in English):


Pretraživanje možete da uradite za bilo koju zemlju i oblast interesovanja (niže obrazovanje, više obrazovanje, državne službe...) i nivo koji želite da steknete.

Standardna priprema za ove ispite obuhvata 64 časa po 60 minuta za individualnu nastavu. Ispiti se mogu polagati gotovo svakog meseca, ali ne u svim gradovima. O datumima ispita vas može obavestiti vaš nastavnik.

Sam ispit se sastoji iz pet delova (Reading, Use of English, Writing, Listening, Speaking). Postoji raznovrsnost literature i nemoguće je proći apsolutno svu literaturu za navedeni period, ali je to i nepotrebno. Svaki nastavnik bira literaturu za koju smatra da je najzanimljivija, privlačna učenicima, pristupačna. Neke škole jezika tokom pripreme za ove ispite stavljaju snažan akcenat na izradu testova. Koliko god da se statistički to pokazuje isplativo, ako mogu tako da kažem, taj pristup niti je metodički niti efikasan. Na taj način vas predavač bukvalno zakida za znanje iz polja gramatike, izostaje bogaćenje rečnika koje bi trebalo da važi za sve učenike jednako. Dodatni rad na poljima za koje vaš nastavnik ili vi smatrate da vam nedostaje je uvek moguć. Čak je poželjno da se obratite nastavniku za pomoć i mišljenje, kao i dodatnu literaturu.



Postoje dve vrste FCE ispita. Jedan je više prilagođen starijim polaznicima, dok je FCE for Schools prilagođen tinejdžerima i njihovim sferama interesovanja. Moji učenici su, iako tinejdžeri, uspešno radili u grupi sa odraslima i položili ispit. Ono što je ovde izraženo je nešto što vas ne uče u školi i što većini učenika pada teško - izražavanje sopstvenog mišljenja i obrazlganje svojih stavova. Pitanja koja dobijate na konverzacijskom delu su tako sačinjena i nakon nekog vremenskog perioda i uz pomoć različitih aktivnosti, učenici se opuste i počnu slobodnije da se izražavaju.

Igrice za konverzaciju možete da prilagođavate potrebama časa, delu gramatike koji obrađujete ili, jednostavno, da podstaknete učenike da pričaju. Iako zajedno dolaze na kurs, ako je u pitanju grupa, oni se ne poznaju, a većini ljudi je teško tek tako pričati o svojim stavovima i mišljenju. Zato im pružite priliku da pričaju bez obaveza, bez ispravljanja ako je potrebno. Story starters je jedna od ideja. Potom, za vežbanje kondicionala, možete izmisliti „What if“ situacije. Ovde kreativnost nastavnika stupa na scenu. Neke ideje možete pogledati ovde.

Ukoliko volite savete iz prve ruke, pročitajte iskustvo ovogodišnjeg FCE kandidata edukativnog centra "Big Ben" iz Apatina, koji je uspešno položio ispit iako se grupi priključio nešto kasnije. Zahvaljujem se Vanji na pohvalnim rečima, koje svakom nastavniku prijaju. Svaki uspeh učenika je ponos njegovog predavača. 

Vanja Banić, student, Apatin
Kad sam upisao FCE kurs engleskog jezika, brzo sam stekao veliko samopouzdanje i posle nekoliko meseci to mi se obilo o glavu. Bio sam u zaostatku za preostalim delom grupe. Na našu sreću imao sam odličnog predavača, Lily.Uvek je bila smirena, čak i kad nismo nešto uradili i nikad joj nije bilo teško da nešto prođemo iz početka. Uz njenu pomoć sam uspeo da nadoknadim propušteno i sa zadovoljstvom mogu da kažem da će ove godine FCE diploma da visi na zidu moje sobe. I zato bih želeo da poručim svim budućim FCE studentima da se ne predaju jer je sve nadoknadivo uz trud i odličnu komunikaciju sa predavačem.

I upravo tako - uspeh zavisi od vas koliko i od nastavnika. Tu se uspostavlja jedan poseban odnos koji zahteva međusobno poverenje i razumevanje. Nastavnik uočava greške, nedostatke i predlaže načine da se oni isprave. Mora da postoji obostrana zainteresovanost za napredak i rad. 

Ono što uvek napominjem svojim mlađim učenicima je da bi trebalo da budu srećni ako zahtevam puno od njih. Samo osoba koja od vas očekuje puno, veruje u vas i misli da imate potencijal i sposobnosti.  


Ukoliko želite sami da procenite svoje znanje engleskog jezika, možete to učini ovde.

No comments:

Post a Comment