Monday 30 June 2014

Iskustvo nastavnika i učenika - Advanced level (C1)



Certificate in Advanced English (CAE) pripada višem nivou znanja i označava se kao C1 Zajedničkog evropskog okvira (Commom European Framework of Reference for Languages). Napredni nivo (Advanced level) zahteva viši nivo znanja i, kada steknete diplomu ovog nivoa, univerziteti i fakulteti u inostranstvu vas prepoznaju kao osobu koja uspešno može da prati nastavu na akademskom nivou, da odgovori na zahteve različitih društvenih i kulturnih situacija, da se bez problema izražava, pronalazi odgovarajuće reči i fraze.
CEFR Ladder

Priprema za polaganje svakog ispita od KET do CPE obuhvata aktivno učenje uz pomoć odgovarajuće literature (coursebook and workbook), kao i vežbanje uz pomoć testova koji su izrađeni tako da imate uvid u to šta vas na zvaničnom ispitu čeka. Samostalna priprema funkcioniše do nekog trenutka i to iz jednostavnog razloga što teško možemo biti u potpunosti objektivni prema sebi i pitanje je koliko smo kompetentni da sami sebe ocenimo. 

Kao što je već poznato, polaganje se sastoji iz pet delova (Reading, Writing, Listening, Speaking, Use of English). Kada se radi o Speaking-u (konverzacijskom delu) i Writing-u (pisanje eseja, pisama, članaka...), tada je teško sebe oceniti i uvideti sve greške jer za ove delove, sasvim logično, ne postoji Answer Key (rešenja).

Zamolila sam svoju ovogodišnju učenicu iz školice„Big Ben“ u Apatinu Vanju Oluić, koja se spremala i polagala CAE ispit, da podeli sa nama svoje iskustvo, svoje viđenje situacije. Spomenula me je u pozitivnom kontekstu, na čemu sam zaista zahvalna. Stoga moram i ja da naglasim da je ona bila zaista vredan učenik, da je pored svih svojih ostalih obaveza redovno radila domaće zadatke i samostalno vežbala. Možda vam njen sažetak poslednjih nekoliko meseci koje smo provele zajedno pomogne:

Vanja Oluić, nastavnik engleskog jezika u osnovnoj školi, Sonta
Oktobar, 2013. godine. Upisujem CAE kurs, previše samouverena, misleći da nema ničeg što mi je nepoznato. Koja zabluda. Prvih časova se čudim sama sebi, ne mogu da verujem koliko grešim. Da sam ja bila predavač, verovatno bih vec izgubila živce posle određenih grešaka. Međutim, vreme prolazi, mesec po mesec napredujem. Ispit se približava, a ja sam konačno zaista sigurna u sebe i svoje znanje. Sama sigurno ne bih uspela, koliko god da sam učila. Međutim, uz pomoć sposobnog predavača, uspela sam da savladam većinu, ako ne i sve ono što mi je potrebno. Sada umem da vršim konverzaciju na jednom višem nivou, pišem eseje, čitam sa odličnim razumevanjem. Na ispit sam došla sigurna u sebe, jer sam probne testove vežbala hiljadu puta na časovima tako da nije bilo nikakvog iznenađenja. Naravno, još uvek čekam rezultate, ali prilično sam mirna i zadovoljna onim što sam uz pomoć kursa i Ljiljane uspela za samo nekoliko meseci.

Standardna priprema za ove ispite obuhvata 64 časa po 60 minuta za individualnu nastavu. Ispiti se mogu polagati gotovo svakog meseca, ali ne u svim gradovima. O datumima ispita vas može obavestiti vaš nastavnik ili školica u kojoj se pripremate.
  
Neki saveti kada je u pitanju CAE ispit:

- ne učite nepoznate reči iz testova napamet - reči u stranom jeziku se najbolje pamte kada se stave u kontekst i često koriste; sa druge strane, ne možete upamtiti sve nepoznate reči na koje naiđete;

- ukoliko ste u mogućnosti, pokušajte da pričate sa svojim prijateljima na engleskom jeziku, o različitim temama; možda tada nemate stručnu pomoć nastavnika, ali se ideje brže razvijaju, imaćete barem uvid u odgovore koje možete da pružite ili da se naknadno setite šta ste još mogli da kažete;

- slušajte različite sadržaje na engleskom jeziku, danas je dostupno mnogo izvora na internetu, od serija preko video klipova do filmova, reklama itd. Pronađite oblast koja vas zanima i vežbajte slušajući ono što vam privlači pažnju;

- ukoliko mislite da ste osoba koja nije nadarena za pisanje, ne morate da brinete; postoje dostupne verzije različitih vrsta sastava koje je neophodno napisati, kao i njihove ocene; formalno pismo obično prati neki obrazac, postoje određene fraze koje bi trebalo koristiti; kada pročitate nekoliko primera i vidite kako je neko drugi organizovao ideje, paragrafe itd. biće vam lakše da počnete, a uz stručnu pomoć predavača i da usavršite i vidite gde grešite;

- gramatika je skup pravila jednog jezika bez kojeg on ne bi funkcionisao kompaktno i svako bi mogao da menja pravila u trenutku, te bi nastao opšti haos; gramatika je većini učenika bolna strana učenja, ali uz prave primere, zanimljive, prilagođene situaciji ili učeniku, može da bude zabavna i lako da ostane u sećanju.

Na ovom sajtu možete pronaći zaista dobre izvore za dodatno vežbanje. Ili, pak, samo želite da sami sebe testirate, da pogledate o čemu se radi. Takođe ćete pronaći i informacije u vezi sa drugim zvaničnim Kembridž ispitima. Pregledajte i zvanične sajtove Kembridž univerziteta (deo posvećen ovim ispitima) i Britanskog konzulata u Srbiji.

Jezici prevazilaze sve granice. Ono što je fascinantno kod stranih jezika je da što ih više koristimo, više prirastaju srcu i sve su nam manje strani. Sve više je jezik tvoj, kao tvoj rođeni. I zato nas svaki novi jezik čini novim čovekom, svaki od njih nam pruža nov način razmišljanja. Krenite samouvereno u svet sa svojim znanjem jezika.

Više o polaganjima, cenama, šta se dešava ako nemate dovoljan broj poena i bilo kakva druga pitanja možete da postavite direktno ispod ovog članka ili da me kontaktirate putem e-maila: panteraster@gmail.com, putem Skype-a: lilien_may ili na 064/33 91 435

No comments:

Post a Comment